Tuesday, December 25, 2007

Tretusenkronorskvällen

Så här i juletider finns det så klart massor att blogga om. Jag skulle till exempel kunna berätta om hur skönt det var att det fixade sig med visum så jag kan komma in i USA igen. Eller hur härligt det var att få träffa lilla Hillevi "IRL" för första gången (nåja, andra då, första gången grät hon när hon såg mig... :-). Eller hur fantastiskt det är att få träffa sina kompisar, de där som verkligen betyder något för en. Att få krama dem, sitta med dem, prata med dem, se dem, träffa dem. Eller om hur det står till med ens liv eller världens, så här när ett år går mot sitt slut och nästa står för dörren.

Men man kan också blogga om hur dyrt det kan vara att roa sig i Sverige och eftersom man ska blogga om nåt som det heter så bloggar jag om det här. Det började vid halv fyra på Riche, där jag skulle möta Jenny för en förfördrink. Beställde in ett glas Bourgogne medan jag väntade, ett helt vanligt Pierre Jeunet eller vad det heter, kostade 120 spänn. Jaha. Jenny dök upp, vi tog en drink och gick sedan till Ett Litet Hak för ljudvolymen var lite väl hög. Kommer därifrån 250 kronor senare och tar mig till Cadierbaren på Grand för den officiella fördrinken. Två drinkar och 180 kronor senare tar vi taxi till Hälsingborg (alltså inte Helsingborg) för Tidens Vänners årliga julbord. Som slutar på 1350 kronor. Taxi ner till Anglais där vi dricker skumpa om än inte på min bekostnad, vidare till Berns där en runda Cuba Libre gör ett 800 kronor stort hål i plånboken. Sedan en 25 kronors vurre och en tvåhundrafemtiokronors taxiresa med Claes och Björn till efterfesten där jag dricker Saras öl. Och badar nattbad i Mälaren (det var ju iallafall gratis...).

Där satt den. Men jäkligt gott och trevligt var det!

2 comments:

Alex said...

Fy fan! Det är alldeles för jävla dyrt att dricka ute... Mer hemmafester åt folket!

Sara said...

Mer hemmafester absolut. Mälarbadet imponserade. Nästa gång kanske man kan få rekommendera en VARM DUSCH. Och skor uppför den kalla ståltrappan.

Mer vän-umgänge åt folket!