Saturday, December 1, 2007

MIA x 2

Kan inte förstå hur jag har lyckats fördriva så lång tid utan att skriva om det här. När Joffe och Alex var på besök i oktober så var vi så klart nere i NYC och lekte rövare. På fredagen gick vi och såg MIATerminal 5.

Så sjukt bra! Efteråt exklamerade jag att hon var det största, bästa och viktigaste som hänt musiken sedan The Clash. Det tyckte Alex var lite överdrivet, hon menade på att jag missar en del genrer på vägen som trip-hopen med Massive Attack och Portishead. I efterhand håller jag (så klart) med, det är svårt för att inte säga omöjligt att tänka sig henne utan föregångare inom hip-hopen, electronican och technon. Men oavsett vilket så var det så in i dundrans bra konsert.


Foto av This Week in New York: twi-ny.com

Så mycket besviknare jag då blev i tisdags när jag fick tillfälle att se henne igen, denna gång på Palladium ute i Worcester. Ljudkillen måste ha fått sparken efteråt för det lät som att de sprängt högtalarna under soundchecken och försökt laga dem med aluminiumfolie. Fruktansvärt.

No comments: