Saturday, December 1, 2007

Snart dags för en rackabajsare

Klockan är 6 och om en timme kommer lite kompisar över på en förfest innan vi ska gå på en Texasfest som en annan kompis bara några kvarter härifrån har ikväll. Bra att han bor nära eftersom det är förbannat kallt idag... I vilket fall, efter en ganska våt höst, med besök av Joffe och Alex, Patriotsmatcher, Red Sox-vinster (man måste ju fira!), Magnus bröllop och svensexa, pubrunda, Oktoberfester och rent generellt Bacchi leverne, tog jag en paus med alkoholen i en dryg månad. Den månaden slutade igår, så nu är det snart dags att gå på det igen. Kan erkänna att jag saknat det lite även om det i stundens hetta (Rollerderby, inflyttningsfest, barbesök) inte har bekommit mig att vara den enda nyktra i församlingen. Tills inpå småtimmarna kanske, då jag funnit mig tröttare snabbare och rätt less på dryga stökiga ljudliga kompisar och folk i allmänhet. Så det är väl så jag normalt sett, och om ett par timmar, också beter mig...

1 comment:

Sara said...

kära du, blir du tröttare när du är nykter? Men alla de gånger då du somnat innan kräftorna tagit slut? Väger de endast upp för alla de gånger då du tvingat en att vara uppe till lunch bara för att man ännu inte kryper, med kommentaren: "Vi går fanimig inte hem förrän vi kryper".... :-) saknar dig, som du förstår