Friday, January 4, 2008

U-land

Så var man tillbaka på amerikansk mark igen efter ett par veckor i Sverige. Fick känslan av u-land igår kväll även om det kanske inte är USA:s fel, nåt av det. Det började med tunnelbaneresan hem, det är ju helt fantastiskt vilken dålig tunnelbana Boston har. Gammal, skitig, liten, långsam, ljudlig, illaluktande, nedskräpad. Bara trappor överallt och därför lite jobbigt att kånka på resväskan. Kommer i alla fall så hem, öppnar dörren och möts av - kyla. Den förbannade värmen har lagt av igen, för tredje gången den här vintern. Mysiga tolv grader var det. Tänkte slå på datorn för att blogga lite svavel men då funkar inte datorn. Var åtminstone inte på grund av brist på el för el hade jag. Och varmvatten. Så det är kanske inte helt i klass med afrikanska landsbygden, men ändå.

Helt ärligt, Stockholms tunnelbana är i sig en fullgod och tillräcklig anledning att bosätta sig där.

3 comments:

Sara said...

Haha, jag visste det! Att du bara gnällde av avundsjuka på kylan i min lägenhet. Stockholm is the town to be, kära du. Eller? Jag vet inte ens om jag tror på det själv, men tunnelbanan är åtminstone OK.

Alex said...

Ja du, Filip. Dags att flytta hem till Sverige ett tag ;)

Unknown said...

Tja vad fan säger man... Lagen om alltings j-het... Sthlm suger och så gör även dess T-banesystem. ; )
Fast här funkar datorn åtminstone.