Monday, January 7, 2008

Årets första skidåkning

Eftersom Erik är så konsekvent med sitt skidåkningsbloggande kan inte jag vara sämre, även om åkningen här på östkusten är det. Så i helgen åkte jag, två kolleger och en kompis till den ene av dem upp till Killington i Vermont för säsongens första svängar. Åkningen var bra, men långt ifrån så bra som den kan vara i den här regionen. Men det var lite folk och det var ett stort plus. Med ca tusen fallmeter är Killington bland de största och bättre områden här. Mycket glades men det ville inte mina kompisar åka i så det blev inte så mycket av den varan. Mest bara pist alltså. Bilden är sjukt liten, vet inte riktigt hur sådana där kameratelefoner funkar än, men det ska föreställa mig.

1 comment:

Sara said...

attans, avundsjuk. för mig blir det ingen skidåkning i år. och med tanke på nedskärningskrav etc på jobbet vet jag inte heller hur länge jag blir kvar i Sverige (känns som om jag borde se mig om efter något för att lämna det sjunkande skeppet, ja, jag vet lite väl mycket domedagsprofetia, men....) och då blir det säkert ännu mindre skidåkning framöver.Eftersom jag räknar med att i så fall lämna landet för varmare breddgrader. Lagom tills du återvänder hit för att åka tunnelbana.