Monday, September 24, 2007

The Klaxons, yea baby!

Konsert igår igen, denna gång The Klaxons och jag är tillbaka på klassiska The Dise (Paradise Lounge) där jag inte varit på länge, mest för att deras vårschema sög rätt fett. Med ett sound beskrivet som "post punk psychedelic pop that meets pill popping dance music" kunde det inte vara fel även om jag vad dödstrött efter en lång helgs öldrickande toppat med en fotbollsmatch där vi bara var tio så man fick springa r-ven av sig. Men vi vann så vem bryr sig? Och det var inte fel, utan en störtskön konsert precis som live musik ska vara. Grym feedback från publiken, vid ett tillfälle fick basisten/ledsångaren (vet inte vadd e heter de här grabbarna) avbryta med ett "Honestly Boston, that's the most insane response we've ever gotten to a song!" och de var genuint glada. Annars tog det ett tag att komma igång, mest för att trummisen drog hål i bastrumman i introt till andra låten..! Enda dåliga med konserten är att de tydligen inte har något material utöver deras debutalbum "Myths of the Near Future", för utöver en kort introlåt så var det bara låtar ifrån det albumet. Med andra ord en kort konsert också.

1 comment:

Mrs Murtabak said...

Åhhhh jag vill också bo i Boston och gå på tuffa konserter. Det närmaste jag kommer är "konsert og rekekveld" på Sjømannskirken i morgon. Skandal.