Thursday, September 27, 2007

E.S.T. - som det kan gå!

Jag har Erik (Post) på besök i några dagar, och igår skulle vi gå på Blonde Redhead på Roxy. Under dagen kollar jag hemsidan för att se vilket förbandet är, och får reda på att konserten är inställd på grund av sjukdom. Eftersom Erik är på "semester" så har han valt att inte ha med sig sin mobil, så hur meddelar jag honom detta innan 6.30 då vi skulle mötas upp och innan 5.00 då Red Sox-matchen* börjar som jag kunde skaffa biljetter till för ynka 20 dollar styck? Svaret är att det gör jag inte, så klockan 6.30 står vi där utan kvällsaktivitet. Fluktar lite i Improper Bostonian och Boston Phoenix, och upptäcker att E.S.T. minsann är i stan! Så vi hoppar i en taxi och drar till Scullers Jazz Club och får njuta av lite svensk jazz, ett bra substitut. Jag säger dock lite, för det var en kort konsert, en timme och en kvart ungefär. Lite snålt.


* Igår var det fem matcher kvar på säsongen och Red Sox var tre upp på hatade Yankees, så det är spännande värre! (Då båda lagen vann igår så är det nu fyra matcher kvar och fortfarande tre upp. Det ser bra ut!)

1 comment:

EPO 2.0 said...

Så kan det gå! Men blev ju bra ändå! Vi bevittnade ett sjukt darrigt Mets förlora mot Marlins och slå rekord i dålighet i slutet av säsongen. Dagen efter vinner de med 13-0 (1-hitter!). Galen men kul gå-sport BB.

Hemma nu igen. Trött, lite bakis på nåt sätt.