Thursday, September 13, 2007

Andra höstkonserten: Interpol

Foto av bradsearles


OK, så jag sa för inte alls länge sedan att jag inte tänkte gå för att jag inte gillar Agganis Arena där konserten hölls. Men när Ben (kollega) kom ner igår eftermiddags och frågade om jag ville gå för han hade gratisbiljetter, ja då kunde jag inte motstå. dålig är inte arenan...

Och det var en riktigt bra konsert! Öppnade med nya albumets öppningslåt, Pioneer to the Falls, som är grymt bra: "...the soul can wait". Och sedan körde de på, stannade bara för tre korta tack och en låtintroduktion. Synd bara att det var långt ifrån fullt och därmed fattades den där livemagin som ibland uppstår.

1 comment:

Anders said...

Skrev ett halvlångt inlägg där jag mer eller mindre idiotförklarade dig som inte skulle gå på Interpool oavsett arena, men raderade det då jag insåg att det inte var kul öht. Men så mycket gladare och avundsjukare man blir över att du varit där nu då! Fett. Får se om de orkar komma hit. Robyn kommer ju om några veckor det hade Steer gillat. Det föranledde f.ö. en debatt om hur gammal hon var som jag givetvis förlorade. Jävla Wikipedia.

Och gratta din syster för tusan! Ja grattis på dig själv även om du kanske inte direkt varit någon bidragande orsak till födseln.