Friday, November 21, 2008

Jul? Du skojar.

Igår när jag köpte min lunchmacka på Lamberts så spelade de julsånger (att det var All I Want for Christmas is You av Mariah Carey lämnar jag därhän), och idag sätter Boston upp sin julgran utanför kontorsfönstret. Julkataloger har dimpt ner i grannarnas brevlådor i veckovis (jag vet det inte för att jag spionerar på dem utan för att vi har kommunal post för "stora" brev och paket). Thanksgiving är inte förrän nästa vecka, efter vilket julsäsongen officiellt sätter igång. Så lite tidigt kanske? Jo jag tackar. Kanske ska ta med tomteluva till Jamaica imorgon? Dricka tomtegrogg kan vi nog glömma däremot, julmust känns inte som en jamaicansk företeelse direkt.

1 comment:

In a crazy girls head said...

Och julstressen har absolut inte avstannat ju närmare vi kommer. För varje år blir jag mer och mer anti jul och mer och mer älskare av konjaksglögg! Börjar förstå jul-alkoholen positiva framtoning.