Thursday, July 24, 2008

Det är inte avståndet

Jag håller på att skeppa hem ett paket från Californien som Martin vill att jag ska ta hem till honom. Det skeppas UPS Ground och jag kikade på deras karta för att se hur lång tid det kan räknas ta:



I "början" (nära mig alltså) verkar det rätt normalt, ju längre bort desto längre tid tar det. Men när "square states" tar vid så bryter det samman. Jag menar, om jag skeppar något från sydvästra Californien, så måste det på något vis passera AZ, NV, OR, och man skulle då kunna tänka sig att ett paket därifrån hoppar på lastbilen när den passerar. Men så är det tydligen inte. Antagligen så skeppas dylika paket alltså först till västkusten för att sedan fortsätta till ostkusten. Intressant? Jag tyckte iaf det var lite lustigt.

Ännu lustigare är förstås att man kan skeppa UPS Ground från Hawaii och Puerto Rico (och snabbare än sig från delar av Nevada)...

No comments: